Friday, December 26, 2008

ZARURİ BİR BEYAN>>>“ Selefîlik “ Mücerred Kitap ve Sünnet İle Amel Etmek midir ?<<<

“ Selefîlik “ Mücerred Kitap ve Sünnet İle Amel Etmek midir ?

Bazılarının zannettiği gibi “ selefîlik “ mücerred olarak Kitap ve Sünnet ile amel etmek değildir. Çünkü kitap ve sünnet ile amel etmek, zaten – bazı şaz fırkalar dışında- hiçbir topluluğun zahiren inkar ederek imtina ettiği bir husus olmamıştır. Aksine, İslam’a intisab eden sair bidat ve dalalet fırkalarının tamamı, (Allah’ın kitabı ve Rasulün sünneti) demekte, ister itikadî, ister amelî olsun, ihdas ettikleri her bir sapıklığı muhakkak surette kitap ve sünnetten delillendirmeye çalışmaktadır.
Hal böyle olunca, hak ehlini, kitap ve sünnet ile amel etmenin Allah ve Rasulünün muradınca olup olmadığı noktasında, batıl ehlinden ayıracak bir nizam ve bir ölçü olması gerekliliği ortaya çıkmaktadır ki, bu da kitap ve sünnetin neye göre ve kime göre anlaşılacağı meselesidir.Kitap ve sünnet yalnızca Arapça dilbilgisi ve gramer kurallarına göre mi anlaşılmaya çalışılacak, yoksa herkesin kendi fehmince yorumlayabileceği bir yaz-boz tahtasına mı dönecektir.? İşte tam bu noktada, biz selefleri, sair dalalet fırkalarından ayıran cevheri farkımız, kitap ve sünneti doğru anlama ve tatbik etmede, hataya ve dalalete düşme ihtimali bırakmayan, ma’sum bir telakki ve anlayış disiplinine intisab ediyor olmamızdır ki, biz buna ( fehmu’s selef ) selefin anlayışı yada ( menhecu’s selef ) selefin meheci metodu diyoruz.
Yani dinimiz ve da’vetimiz mücerred olarak kitap ve sünnet ile amel etmek olmayıp kitap ve sünneti Selefin Fehmi ile anlayıp, onların menhecleri ile tatbik etmektir ki bizler Fırka-ı Naciye ile ateşte olan sair dalalet fırkaları arasındaki alamet-i farikanın bu üçüncü esas yani fehmu’s selef olduğuna itikad etmekteyiz.

No comments: